Thursday, July 16, 2009

JUNIOR CIRCUIT ~ SELANGOR Leg

A platform is now open for comments.

The final leg of the MSN-Sportexcel-Milo Junior Circuit is here. Many will be vying for the few final spots, to get into the Grand Prix for 2009. Witht the circuit being held in Sunway Pyramid, I am sure that we are going to get record numbers of participants.

Remember, unless you identify yourself to the Admin, all your comments will not be published.

CHEERS!!!!!

46 comments:

-aishah- said...

PERHATIAN!!!

Roll Off utk junior circuit - selangor leg akan diadakan pada 22/07/2009 (RABU) jam 8 mlm di Ole-Ole Superbowl Seksyen 18 Shah Alam..seramai 14 orang akan dipilih.4 orang pemain u12(2 boys & 2 girls), 8 orang pemain graded (4 boys & 4 girls) dan 2 orang pemain open

Zainal Hashim said...

Very Good! Tapi tolong bagi pre-requisite yang layak mengabil bahagian dalam roll-off ini. Ada kah roll-off ini hanya khas bagi bowler2 di bawah program development di Ole2 dan U-Bowl atau bagi semua bowlers di Negeri Selangor?

-aishah- said...

roll off hanya untuk pemain2 di bawah program latihan AA dan AAA sahaja..arahan ini dikeluarkan oleh pihak USPTN (Unit Sukan Prestasi Tinggi Negeri)

Zainal Hashim said...

Oh kalau macam itu, tak payah post kat sini.

Di sini banyak bowlers yang telah menarik diri dari program latihan setelah mereka di pilih masuk ke program olih selectors2 dari MTBC.

Yang menghairankan, pasal apa bolwers2 dari program AA & AAA yang berlatih di Ole2 dan U-Bowl sahaja?

Manakala banyak lagi bowlers2 remaja di luar sana lagi handal daripada yang di bawah program. APa sebab mereka tidak di benarkan membuat roll-off itu.

Keabanyakan kemenangan di Junior Circuit datang daripada gulongan2 yang bukan dari progrm2 tersebut!

Zainal Hashim said...

Oh luper pulak!

Kalau STBA04 banyak duit untuk sponsor bowler2 di mana separuh daripada mereka, tidak layak di beri sponsorship, lebih bermunafaat jikalau duit STBA04untuk sponsor 14 orang ke Junior Circuit Selangor yang berjumpah RM910.00 (kebanyakan di sumbang dari MSN melalui MTBC)di beri pada mana2Bowlers dari negeri Selangor yang berjaya mendapat tempat pertama, kedua dan ketiga, tanpa mengira dalam program AA & AAA atapun tidak.

Mana2 Bowlers dari negeri Selangor, jikalau berjaya mendapat tempat Pertama, Kedua atau Ketiga, di beri Wang Sumbangsih dari STBA04 kerana membawa kejayaan untk Negeri Selangor. Wang sumbangsih ini berupa RM300 untuk tempat Pertama, RM200 untuk tempat Kedua dan RM100 untuk tempat Ketiga.Cara sponsorship bergini lebih mendatangkan keadilan, kalau STBA04 betul2 adil dan ingin mempertabatkan lagi mutu Boling di antara remaja di Negeri Selangor ini.

Tiada guna memberi sponsorship pada bowlers yang tidak dan belum mencapai prestasi yang patut di beri sponsorship. Jikalau ini yang di praktik kan olih STBA04, ini bermakna STBA04 hanya membazir Taxpayers money!

Sorry...... but the TRUTH always HURTS.....right?

-aishah- said...

Untuk makluman semua..duit sponsor diberikan oleh USPTN.bukannya STBA04..USPTN menetapkan syarat sponsor hanyalah untuk pemain yang berada di bawah program latihan USPTN.USPTN mesti lah nak sponsor pemain yang training di bawah program dia je..takkan nak bagi duit tu kat orang yang taknak ikut program..ade jugak yang memilih tempat.STBA04 hanya mengikut arahan yang diberi..bukan suka2 je nak bg duit kat players..jd..siasat lah dulu ye sebelum nak cakap STBA04 yang bukan-bukan..hanya orang yang berada dalam STBA04 je tau perkara yang sebenar dan apa yang berlaku.Maaf kalau ade yang terasa atau saya terkasar bahasa......

Zainal Hashim said...

Hehehehehe duit dari USPTN tu bukan datang nye dari MSN melaui MTBC ke?

Memang betul hanya orang yang ada dalam STBA04 yang tahu because ithadnever been transparent!

may said...
This comment has been removed by the author.
Zainal Hashim said...

Hello May, June, July atau pun August.

Walau pun saya tak kenal siapa awak, saya telah publishkan comment awak dalam Blog ini, supaya semua orang bolih baca dan menilaikan peribadi dan diri awak.

Saya tidak menyatakan bahawa anak saya terror main Boling, tapi sekurang2 nya anak2 saya telah banyak membawa kejayaan dalam sukan Boling, untuk Negeri Selangor.

One of my daughters, gave Selangor the only Gold Medal, untuk peserta perempuan, dalam SUKMA 2008, whereas all the so-called ”STARS” failed BIG TIME.

Memang anak2 saya semua tak pandai main Boling, sebab tu lah saya train and support my own son, in all circuit 2009, sendiri. I tak mengemis duit you pun or minta STBA punya fund.

My girls have gone thru a lot in STBA'04, they stopped bowling under STBA'04. There are a lot of happenings on which I think you "MAY", DON'T KNOW, so may I ask you to get your facts right.

If you are one of the Bowlers under STBA04 punya Program, I wish you Good Luck & High Scores!

If you are one of the Parents, I pray that your children would not go through what my children had gone through.

Zainal Hashim said...

Oh BTW May, no one had post their comment in this Blog twice before, except you and the other Blogger that post her comment in this Blog yesterday, for the very first time.

So I guess you know what I meant.No point for me to name names!

Buat lah kerja tu betul2, dengan jujur dan telus. Jangan jadi peralatan orang lain, yang takut pada bayang2 mereka sendiri.

-aishah- said...

Adoi..kat sini pun nak dijadikan medan perang ke....?bawak2 lah bertenang dan berbincang..

Zainal Hashim said...

Well Aishah, you sekarang dah jadik Blogger. Admin Blogger untuk STBA04 pulak tu.

Manusia banyak prangai. Yang kurang akal pun nak buat comment jugak. Bagilah mereka peluang.

So kalau kita jujur dan telus, tiada apa yang patut kita takuti, tambah2 takut pada bayang2 sendiri!

Fikir2kan lah since you now blog for STBA04!

may said...
This comment has been removed by the author.
Zainal Hashim said...

Asalamualaikum May atau siapa awak yang sebenar nye. Memang betul Sukan kat Malaysia ni memang kecil olih kerana terlalu banyak “personal agenda”

Tapi yang saya terasa hairan di sini dari mana pulak dating nya perasaan “orang melayu nak jatuhkan orang melayu”? Adakah Boling nih hak orang melayu sahaja? Atau pun ada perasaan terguris di hati?

Satu lagi yang menghairankan statement anda…..”tolong la orang2 melayu naik kan orang melayu jgn jatuhkan orang melayu” …….siapa orang mealyu itu yang kami di dalam blog ini nak menjatuhkan? Adakah May tergigit cili padi dan merasi kepedasan nya?

Kalau May baca Blog ini dari permulaan, Blog ini saya ujudkan sebagai satu platform untuk Parents Youth Bowler yang bayak tidak puas hati dengan pengedalian STBA04. Memang betul cakap ko tu May, di belakang takbir masing2 bersuara macam Harimau. Tapi bila ada Blog semua diam, tak berani nak bersuara. Lumrah manusia kan? Macam awak juga, berselindung di belakang Nickname sahaja.

Satu lagi statement awak ….”kalo takat dalam blog je tak jadi apa2” awak tersalah anggap May. Blog ini di baca olih personaliti2 yang berpengaruh dalam bidang Sukan Malaysia, terutama sekali SUkan Boling. I do not need to justify who they are to you.

Fikir2 lah sedikit apabila membuat Comment di sini. Ayatkan lah comment2 anda macam orang yang bertamadun sedikit. Maaf kalau terkasar!

Zainal Hashim said...

OK...OK.... enuff saidabout May's comment. I will leaveit as it is, otherwise the realintension ofthis Blog to ensure fair treatment to all Youth Bowlers in Selangor is achieved.

All, please do not feel offended regarding May's comment. As far as this Blog is concerned, weare all Malaysian, regardless of race, religion or creed!

I was challeged to post his comment in here, as though I have my own personal agenda coming out with this Blog. I posted it because I amnever afraid ofthe truth, because the truth will always prevail.

We will leave May with his agenda and we move forward to see justice and fairness is given to all Youth Bowlers in Selangor, within or outside the development program!

To all those going for the roll-off tomorrow night....Good Luck and High Scores!

Zainal Hashim said...

Ooops! the roll-off was tonight and had just conluded.

Congratulations to all that had been selected and good luck to you all at Selangor Junior Circuit!

may said...

ala masalah nye mamat ni bengang pasal anak die tak dapat masuk youth curcuit je.

pada stba04 jgn layan zainal ni.

kalo takat nak influences orang lain jer watpe takder maknenye.

so stba04 teruskan perjuangan memartabatkan mutu sukan negara.

untuk tini kita satu malaysia cemerlang,gemilang dan terbilang.

Peace no war........

botak said...

Aishah kamu cakap parent memilih tempat nak training. Saya rasa ni tidak adil. Naper parent je yang kena? Naper stba04 tak buat sau tempat je. Lain negeri semua buat satu tempat.Selangor je yang buat 2 tempat. Masa dulu tidak ada coach hendak pergi ke ola-ole. Coach yang buat AAA sekang pun tidak mahu gi ole-ole. Akhirnya stba 04 terpaksa tunduk pada kehendak coach AAA. Kalau dia boleh memilih naper tidak kita. Jangan hendak salah kan orang lain. Kalau dah stba 04 pun terubang ambing. Tidak ada pendirian pun tak guna jugak kan. Standardkan semua lah.

botak said...

Memang betul May tu cetek pemikiranya. saya rasa dia tu orang suruhan kot. Saja nak masuk ruangan ni bagi koment. tapi tak tahu apa yang berlaku. Atau pun dia ni budak 2 baru nak naik. Mungkin dia tidak ada anak yang main bowling. Kalau dia kena kat batang hidung dia aku rasa dia kena heart attack atau gol terus.Hello May bukan zainal sorang je tau yang dah terkena banyak lagi orang lain pun sama. kalau kau nak muncul dan bersemuka pun boleh kat Stba 04.

Zainal Hashim said...

Aisey May….apa dah jadik? Apasal ko delete sumer comment ko yang best2 tuu? Hmmmmm ini misti kes takut pada bayang2 sendiri. Tak guna ko jadik peralatan ornag2 yang tertentu May…kerja bodoh je tu!

Tapi untuk tidak mengelirukan pembaca2 Blog ini, saya rasa tanggungjawab saya ada lah untuk muat turunkan semua comment yang telah May buat pada tempuh hari dan mendeletekan semua comment awak pada petang tadi.

So pada semua pembaca Blog ini, saya siarkan comment2 yang telah di buat olih saorang perjuang persatuan tertentu supaya anda semua tidak rasa keliru dengan comment2 balas yang telah di postkan pada Blog ini.

May ini maksud saya dengan perkataan traceablity!

Here goes:-………

Quote“
may has left a new comment on your post "JUNIOR CIRCUIT ~ SELANGOR Leg":

woii zainal ko ni banyak komen tapi apa pn takde anak ko tu bukan bagus sangat main. kalo persatuan bg anak ko main lagi menghabiskan duit persatuan. kalo ko tak puas hati ko wat persatuan sendiri k. cakap banyak tapi habuk pn tak de. hampeh la ko ni. ko tak de kije ke nak komen je memanjang.-may- tak de kena mengena ngan persatuan tapi berbulu ngan mulut ko bau longkang.

Publish this comment.

Reject this comment.

Moderate comments for this blog.

Posted by may to youth bowling in selangor at July 22, 2009 5:18 PM


may has left a new comment on your post "JUNIOR CIRCUIT ~ SELANGOR Leg":

wow ini yg best ni tgk semua orang berdebat.Bagus jugak aku buat macam ni ada jugak orang respon aku ni bukan nye batu api...

da la sukan kat malaysia ni kecik masing2 nak cari masalah bukan nye nak selesai masalah.

org melayu nak jatuh kan org melayu. baik tak payah jadi melayu.

so daripada semua org berdebat cari salah orang tu orang ni baik kita sama2 naik kan martabat sukan kat malaysia ni WAHAI ORANG2 MELAYU.

wahai en. zainal ko tu daripada nak luahan perasaan kat blog yg tak menjanjikan apa2 perubahan kat persatuan baik ko sendiri yang datang berbincang. bagitau apa yg tak puas hati. sekurang2 boleh selesai masalah.jangan berani cakap belakang je

kalo takat dalam blog je tak jadi apa2 pun. tolong la orang2 melayu naik kan orang melayu jgn jatuhkan orang melayu wahai zainal.-may- tak ada kena mengena dgn persatuan.-orang yang mencari dan cuba menyelesaikan masalah TQ. tolong publish kalo berani

Publish this comment.

Reject this comment.

Moderate comments for this blog.

Posted by may to youth bowling in selangor at July 22, 2009 7:54 PM

may has left a new comment on your post "JUNIOR CIRCUIT ~ SELANGOR Leg":

ala masalah nye mamat ni bengang pasal anak die tak dapat masuk youth curcuit je.

pada stba04 jgn layan zainal ni.

kalo takat nak influences orang lain jer watpe takder maknenye.

so stba04 teruskan perjuangan memartabatkan mutu sukan negara.

untuk tini kita satu malaysia cemerlang,gemilang dan terbilang.

Peace no war........

Publish this comment.

Reject this comment.

Moderate comments for this blog.

Posted by may to youth bowling in selangor at July 23, 2009 7:01 PM

“ Unquote

botak said...

Result circuit lps pun dah tunjuk berapa orang dari AA yang tak cemerlang. Mcm mana usptn tak baazir duit. Kalau dah pemilihan tidak di buat dgn betul dan budak 2yang datang pun dari kawasan 2 yang berdekatan dgn ole-ole je. Tidak layak AA pun le masuk la. Ape ingat kita orang cop duit ke pergi kesana semata 2 nak ikut program tu. Cari la tmpat yang centre. Adil bagi semua orang nak datang training. Bagi yang group baru msuk AA tu ni la last peluang kamu di circuit selangor nak tunjuk kamu patut layak masuk ke AA. Bagi parent yang dulu bising tu ha rasakan macam mana anak main kat circuit. sedar pun anak di tahap manakan. Last semoga anda berjaya .........see u at circuit selangor

may said...

sy delete pasal lebih baik luah kan kat stba04 punye blog sbb kita gunakan saluran yang betul dan boleh bagi perubahan kat persatuan. aku macai pun bukan nyer aku dapat duit dari persatuan pun. tapi kalo tak puas ati ngan persatuan aku direct g jumpa ajk je. bukan takat nak komplain dalam blog yang satu keluarge je yang bagi respon.

kalo bg komen kat blog ni takde makne nyer. so lepas ni aku da tak nak layan blog ni.

aku pencinta sukan boling di negeri selangor dan ibu negeri selangor adalah shah alam

kepada botak tolong tengok maps kat mana ibu negeri selangor baru leh sebut center selangor kat mana.kalo syang duit jagn komplen orang dalam program.. kalo tak nak ikut program simpan je duit tu wat pergi haji lagi banyak pahala drpd komen watdosa jer. hahaha k....

lagi satu follower ko tak ramai takat 5 6 org je yang asyik komen boring lahhhhhh.

so this is my last comment in this blog. so nak marah ke nak maki ke masuk blog stba04

slamat malam

Siti Nur Fairuz said...

salam..

To May,
u tau ke sape ANAK2 En Zainal tu..?
well, hello..
I am one of 4 of them..
and if u have checked your sources b4 u malukn diri u kat cni,
I am the ONLY SELANGORIAN GIRL to represent Selangor in the National Junior Circuit 2009..
(pardon me for saying this, eja la 'circuit' tu betul2 dlu.. haish..)

for 2 years i've been bowling in this junior circuit
bwh tanggungan ayah SENDIRI..
NOT STBA04..
konon kata STBA xde budget..
bkn ke sume sponsor tu, bak kata Cik Aishah kita nih, USPTN yg sediakn..?
mana pg budget utk thun 2008?
Suddenly ran out is it..?
Mana pegi nye?

Kitorg x hadap la duit tu..
insyaAllah,
kitorg mampu lg pg jauh tnpa duit STBA..
kalau setakat nk buat STBA04,
then when it comes to the students, pilih2 bulu..
4get it..

Anyways,
knp may nk bising kalau betul this blog influence others...?
goyah dh ke..?
kalau x goyah, biar je laa..
xyah nk bising2..
the admin said himself,
this blog acts as a platform for bowlers like me spill what they have been keeping in them all these while..
a place where we find out and find ways to solve problems..
so what if this blog influence others..?
if u have done nothing wrong,
then y bother..?
I am definitely sure that this blog has never harmed u in any aspects..

That’s it from me FOR NOW.
Salam..

Zainal Hashim said...

Alhamdulillah.

We do not need a bird-brained, simpleton in this Blog anyway!

Siti Nur Fairuz said...

anyways..
bagus la kalau May dh xnk comment kat cni..
menyemak je pn..
u don't even know what is going on..
suddenly nk mencelah..
betul kata Botak..
mesti org suruhan..
dh xde cara lain nk dpt duit ke kak?
;)

Zainal Hashim said...

I have posted a comment at STBA04's Blog and it goes like this:-

Quote "Aishah, as Administrator of STBA04,saya minta tolong anda senaraikan nama2 Bowler's yang akan di sponsor olih STBA04 ke Junior Circuit Selangor.

Ini adalah taggongjawab anda kepada USPT Selangor dan juga kepada semua "paid up" youth members of STBA04.

Since STBA04 dah ada Blog, dan jikalau STBA04 betul2 jujur dan telus, saya minta nama2 itu di senaraikan." Unquote

Tak tau lah if they will post my comment and publish the names of Bowlers who will be sponsored with the Fund provided by USPT Selangor.

botak said...

Alamak may apa lu cerita la. Cakap mcm tak de otak. Memang la Shah Alam tu ibu negeri. Tapi kalau dah wat kat hujung ibu kota kat pinggir 2 tu wat pe. Kalau betul nak wat kat Shah Alam wat la kat alam central. Baru tengah 2. Highway pun dekat. Semua ceruk selangor le datang. Kalau aku lokek dan tak sayang duit tak de je aku nak suruh anak aku main bowling dan tanggung duit personal training dia la. Bukan macam kau suruh anak kau main dam atau chest. Sebab kos yang besar la kau tak bagi anak kau main bowling.kalau tak kau mesti faham kedudukan nya. Aku rasa kau pun belum pergi haji kan. Betul tak kalau kau pergi haji kau tak mau je wat dosa. Kau pun sama gak. Pandai cakap Tapi tak guna otak. HA HA HA HA HA HE HE HE HE.Aku rasa dengan duit kau tu dan otak kau tu bawak gi haji dulu. Kau tahu tak ada yang baru masuk program AA tu kalau tak de program AA stop main. Ada yang nak gi training tapi nak training murah punya.Lagi nak cakap aku lokek. Pi la........... Kebanyakan yang mengikut blog ini anak mereka semua masuk circuit. Kau tahu tak? Kau tak tahu tu yang kau melalut tak tentu pasal. Kau tahu tak ada yang ikut program AA tak masuk circuit. Parent tak berani belanja. Pergi main dekat 2 je. Ape lu cerita may. USPTN bagi budget untuk cari budak yang boleh jadi champion bukan untuk seronok 2 je. UNTUK MALAYSIA LA. APASAL BANGANG SANAT KAU NI. Ada orang mcm kau ni la yang buat malaysia mundur tahu tak. Nak tolong orang pun tengok 2 lah dulu.Dulu STBA04 tak de blog kita orang pakai blog ni. Naper Stba04 tak de blog dari dulu. Zaman it dah berapa lama ada. Bagus jugak kau dah tak mau ikut blog ini ad kau pun cakap melalut. Pada aku, aku tak kira bulu mana yang betul aku ikut mana yang salah memang aku balun.

-aishah- said...

adoi...panas...panas...dah makin panas...dah jadi tempat berperang plak..
ok..hi botak..ape yang tak adilnye?kan bagus kalau STBA04 je yang boleh bt keputusan nak suruh budak2 training kat mane..benda ni smua USPTN yang uruskan.so jgn lah asyik nak salahkan STBA04 aje..lagi satu..jarak antara alam sentral dgn ole2 bukannya jauh sgt pon..5 minit je dah sampai ole2..
Next..to Siti Nur Fairuz..saya kenal siapa awak..hmmm....about budget dari USPTN thn 2008 tu..saya tak tau apa2..saya ambil alih tugas 1 Jun 2009.jadi apa2 je yang berlaku sebelum tarikh tu saya takkan jawab dan sememangnya saya tak boleh nak jawab..maaf..

-aishah- said...

oh by the way en Zainal...
saya dah publish senarai nama players yang terpili dalam blog STBA04..saya takkan sorokkan benda2 yang mcm ni lah..tak ade faedah pon..

Zainal Hashim said...

Aishsh, TQ for publishing the names of Bowlers being sponsored by STBA04/USPT to the Junior Circuit ~ Selangor Leg.

As for the perang that you mentioned, you yourself knows the reason why kan dan juga dari mana punca ini semua. So tak salah kalau ada maklum balas.

Macam perpatah melayu lah.....
BERANI KERANA BENAR
TAKUT KERANA SALAH

Siti Nur Fairuz said...

aishah..
i'm not blaming u pn pasal budget 2008..
dh nama pn u bdk baru kn..?
haha..
but don't u think u as a commitee should know what ever happened in the association b4 u take over..?
xkn main amik jek jawatan tuh..?
ye laa..
mana la tau kut2 commitee STBA04 yg lama dh wat dajal..
last2 nnt u yg kna..
i think u should go around and ask laa..
4 YOUR SAFETY..
hahahaha..
;D

aih..
May dh senyap ker..?
nk gak dgr apa dia nk balas..
sronok gak bdebat ngan org cetek fikiran nih!
;)

pacai said...

Askm Brothers and sisters, keep your blood pressure down. Not worth arguing whatmore fighting with this mindlesss human being. Let him stinks the STBA website with rubbish from his selfish and stinking remarks. Only selfish cowards behave like that, and he's one stinking example. Stay true to our cause. Sabar, INSYAALLAH.

pacai said...

Last circuit just ended but unfortunately my juniors performed below 'their' par this time. Takpalah, atleast dapat teach them the humility, and how to accept defeat graciuosly. Most importantly they didn't waste 'anybody's' money throughout the seasons, and they didn't fare that badly either, well done! INSYAALLAH they'll come stronger in future.
I reckoned all bowlers under the program are doing very well since they are well trained and well sponsored (the selected ones) for the circuits, otherwise, all the 'sponsored' funds gone down the drained, sayangnya. Somebody in the body must run a postmortem and audit to make sure the taxpayers money is well utilised, and that the whole idea of having an association is to produce competetive bowlers, not 'cooperating' bowlers, if you know what I mean. Sampai bila2 pun Selangor takkan ade champion! Mark my word!
Oklah for now, let us start rebuilding our very own ROME!
Cheers!

Siti Nur Fairuz said...

well..
myb i did bowl very badly in Selangor Leg..
i admit it, i failed in this leg..
but hey!
i didn't have any proper training..
came back from my final exam,
xde training trus redah je sirkit..
and yet..
alhamdulillah,
xde la seteruk bdk2 yg training 24 7,
yg dpt sponsor bagai..

ucl pacai..
i strongly agree on what u said..
slalu nye slgor only picks the best in terms of QUALITY..
i don't really see that quality anymore..
ada nama yg x pnah dgr pn dpt..
wallahu'alam la sama ada dia bgus atau x..
kalau bagus,
alhamdulillah..
dpt juga la cari pelapis utk selangor..
kalau x..?
x ke rasa duit tu rugi cam tu je kn..?

since the commitee has been changed,
the new commitee of STBA04 should do something lerr..
nama2 pemain slangor pn dh makin tenggelam ngn players from other states..
nk tau asal?
sbb association lain wat keja..
n diorg wat keja betul2!
that's y they are able to produce a good bowlers WITH QUALITY..
bkn stakat nk glamour juz bcoz pgg nama negeri..

look back at times when other states used to fear over slangor..
dgr nama slangor pn dh gerun..
skrg dh kurang..
sbb apa..?
pndai2 la korg fikir..
salam..

Zainal Hashim said...

TO ALL THE WINNERS OF THE JUNIOR CIRCUIT ~ SELANGOR LEG, WELL DONE & CONGRATULATIONS!

TO THOSE THAT DID NOT MAKE IT …..NEVER MIND MANY MORE TOURNAMENTS AHEAD FOR YOU TO HAVE YOUR DAY

Zainal Hashim said...

Pacai,

I have the responsibility to publish the first comment posted by that numbskull. Otherwise, the readers of this Blog will have the feeling that, as Admin, I will vet all comment and only those that praise the blog and what we are trying to do, are only published. When this happens the Blog will loose it’s appeal and readers will move away.

Since our Blog has no malicious intensions, I see it fit to publish the comment from “MAY”

A Blog will become a Forum, where you will be “hit” and sometimes you have to “hit back” also.

Yes we will stay true to our cause and Insya’allah the truth will always prevail.

As for your two Juniors, Please be proud of what they have achieved, as I am with my girl and my young son. I could not have asked for more, with the current situation.

The girl does not train and just bowl during Circuits she participates. How to beat those that trains 24/7? As for the boy…….heheheheheheh boys will be boys, especially at that age. Like you said when sponsored by FaMa, training them becomes very tricky. One needs to balance, being a father and a coach. He did well today at the Selangor lag of the circuit and is through to the Grand Prix. Hopefully he will do well then, and all I ask for is that he give it his best shot. Winning and loosing is name of the game, and all I want is that if he is to go down, go down fighting like a true warrior.

Anyway Bowling does not end with Selangor leg of the circuit. Many more tournaments to come and not just next year’s circuit to look forward to. They will do you proud as they have done many times along the years. Insya’allah!

Zainal Hashim said...

People, dun be harsh on Aishah, she' new. Let her try to do her first. Anyway she is only about 1 month in her job. Lets give her some space first!

SNH said...

wahai manusia2 yg nmpk nya kurang berpendidikan sprti "may" haha! asal kau letak gmbr kau separuh je? haha! kau igt muka kau tuh, handsome sgt sampai org takleh tgk full? haha! muka handsome perangai cam taik ape cerita mat??? hahaha! oh, kami tahu anda siapa.. the one who is always with Mat S and the one who is writing down the scores *which is damn slow!*

kenapa pergi delete comment anda mat? haha! malu? haha! awak tu pun saya rs br dlm this field.. tak tau ape2, dok dgr ape org ckp je.. tak payah lah nk jd macam hero... Oh, may, sape yg suruh anda condemn this blog again? mesti org yg panas ati dgn kami en, yg cube mengeluarkan segala bukti dah kesalahan STBA '04..bribery happens, songlap duit.. saya tau inside story.. haha! lebih byk dr ape yg awak tau...

MAY, if you are one of them in the society, GIVE ME PROVIDE US WITH YOU ID NUMBER! don't you bullshit me saying you don't have any id number or registration number..state the source!

Kalau awk nk bising psl melayu tikam melayu, sy rs itu yg terjadi dlm persatuan kite.. head coach je bangsa lain...MELAYU TAK MAHU TOLONG MELAYU! memalukan! CINA JUGAK YG NK TOLONG..

Kenapa ade parent, masih nk pujuk saya main utk SUKMA 2010? Mereka kata dah tiade bowler perempuan yg boleh tolong pasukan SELANGOR.. haha! kesian.. SANGGUP MEMUJUK LAGI.. haha! tolong lah jgn pujuk lagi.. Head Coach pernah pujuk saya msk blk program, kalau sy mampu tolak permintaan dia kenapa tidak org lain yg tak akan memberi apa2 effect in my life! im sorry, i dah penat nk lalui ini semua..

Mari kita semua fikir, dalam dunia nie, CINA TOLONG BANGSA LAIN DAN DPT UNTUNG KONGSI SAMA2.. MELAYU BUNUH ORG MELAYU UTK KEPENTINGAN SENDIRI!!!

Fikirlah dah bermuhasabah lah diri..

Salam.

-aishah- said...

Hye..
bkn saya taknak ambik tau pasal yg lepas.memang saya ada tanya pasal pngurusan STBA04 yang lepas.saya tau apa kerja saya..saya juz buat kerja saya..kalau benda tu di luar bidang kuasa saya, saya takkan usik..saya juz admin STBA04 je.tak lebih dan tak kurang.

botak said...

At last may tu baru tahu di mana muka dan otak dia harus di campak.Bagus lah dia tak buat semak lagi. Aishah saya kena publish kat dua 2 blog ini sebab disini seperti en. zainal cakap ada orang terpengaruh telah pun mengikut blog ini. So i rasa message i pun lagi selamat dan boleh diberitahu pada orang ramai.Bukan niat nak porak perandakan mana 2 pihak tapi nak biar transparency. Bagi jun_senbowl saya rasa saya tahu dari mana dan group mana u.Hello jun cuba kamu tengaok dan teliti. Tengok apa yang en. zainal dan orang 2 di dalam blog tu telah buat. Tanpa komen tidak akan je stba04 bukak mata dan adakan blog sendiri. Oh ya naper ye kamu tak masuk blog en zainal tu? Padahal dia buat untuk selangor gak sebelum ada blog stba04.Kamu tak suka dia ke? Cakap sejati selangor. Jangan pasal nak masuk stba04 nak bodik je k.Saya tahu kamu tujukan pda saya. Memang saya dah tarik anak saya keluar pada selangor dan main negeri lain. Kalau kamu nak cakap sayangkan selangor je tak payah. Saya lagi sayangkan MALYSIA. Malahan bukan saya je seorang tapi lagi ramai lagi orang di luar sana pun sama gak. Berpindah randah negeri supaya anak 2 mereka tak tercicir. Mana lah tahu seorang tu lah yang membawa MALAYSIA BOLEH. Naper tak kamu letak negeri yang kamu lahir je? Kamu tak de kampung ke? Lupa asal usul dari kampung mana? Kalau boleh saya nak anak saya wakil state kampung saya.Apa kan daya kita dah menetap disinikan. Apa tak de ke orang selangor main untuk kl dan orang kl main untuk selangor. NAPER YE? Kalau lah Stba04 tak porak peranda dan kelam kabut. Fair pada semua orang tak de je orang nak keluar stba04. Ooooo maknaya kalau saya dah tarik anak saya keluar stba04 jangan menyebuklah. Nasib baik saya menyebuk kalau tak stba04 masih tidur lagi tau tak. Nak tunggu jun bangunkan entah sampai buah dah gugur pun tak jugak muncul. Saya buat ni sebab tak mau duit USPTN dibazirkan babi buta je. Ramai lagi yang bagus dan berkebolehan di selangor dan terutama sekali ANAK MALAYSIA memerlukan. State lain dah nampak result dia. Tengoklah kat JUNIOR CIRCUIT tu. Kalaulah MSN atau Coach MTBC pergi kat AA sana saya rasa 1/2 dah tentu kena buang dan tak layak. Perdana menteri pun terima komen dari mana 2 pihak. Kalau cuma orang selangor je boleh bagi komen untuk Stba04 cetik benar lah stba04. Saya bukan nak bergaduh. Memang betul macam SNH cakap di blog ybins. Maaf kalau terkasar bahasa tapi jangan sekali 2 nak jolok sarang tebuan ye.

botak said...

botak said...
salah satu score dan training under AA....di selangor circuit baru 2 ini. MOHD. ALIF no 29 average 140 GLEN JOHAN no 33 average 130 out of 41. So renung 2 kan lah. Apa pendapat kamu? Haruskah mereka ada di programe AA. Apakah MTBC, USPTN dan MSN berpuas hati dengan duit mereka menaungkan kos training mereka? Is This the result that they want?

-aishah- said...

hye botak..
tu yang gagal utk perform dgn baik..yang berjaya taknak sebut ke.......?

khai said...

wow happening gila plak blog ni haha .
sry guys lama tak online takda masa pun nak masuk blog ni .
gi circuit pun takda time . selangor circuit pun aritu gi tgk friday je .
hello aishah welcome to the forum it's good to see a representative of STBA posting here .
well at least there is a positive side to may posting here; activity on this site clearly dah naik so i guess it's a good thing .
pasal nak gaduh2 ni tah la malas nak masuk campur . i've been involved in bowling for around eight years and there's always been bickering among parents, officals and bowlers no matter where . I've seen this happen numerous times with Kedah, Perak, N Sembilan, Johor, Penang so Selangor is no different . Sama je . And I don't think it'll end anytime soon . The only thing that I notice is that despite the internal conflict, certain state(s) won't let that get in the way of the bowlers progress .
Contoh satu state ni, gaduh gaduh gak, politik pun politik gak tapi every circuit hantar bowlers satu bas gak without fail . Rolloff, sponsership still jalan . Bapak kau gaduh ngan persatuan apa kisah anak ko dapat rolloff kita sponsor gak takda hal . They have the ability and understanding that if you drag bowlers into this power struggle it'll only do the state more harm then good .
So from what aishah is saying (and i admit i just skimmed through the posts.. byk pasal bickering ni x baca sangat la malas doh to be honest) USTPN has the final say in who can and cant participate in rolloffs organised by STBA ?
If thats the case how bout we highlight this to USTPN ? They might not be aware that ramai bowlers dah tak involved dalam program dah ? I strongly believe that if a bowler is good then at least you deserve a shot to get assistance from the state ? There are so many capable bowlers that for any reason (reasons that I have never questioned nor condemned) that aren't participating in the programme so is the state shooting themselves in the foot by shutting them off and just focusing on who they have in the programme ?

P.S this my third time posting here. The previous 2 posts ilang tah cant remember what i said banyak gak ilang. tried to register tapi apa tah error . tgh guna my adik nyer laptop macam problem jer adoi

botak said...

Saya ingat lagi baik sablog ini. Arah tujunya lagi baik dan saya tahu sape yang mengikuti blog ini. Saya tak kisahlah apa org blog sana nak hentam saya.Apa yang saya tahu budak 2 saya dan parent 2 tahu sama ada saya kikis duit dia orang ke tidak.Bagi budak 2 yang mana saya tolong tu atau pernah saya keluarkan duit poket saya sendiri faham 2 je lah k. Renung 2kan lah. Well En. zainal keep it up. kalau saya rasa nak post kesana saya post.At least you tahu sape yang post dan follow dalam blog ini.

Zainal Hashim said...

OOOOPSSS! The cat jumped out of the bag. My mistake....a thousand appologies!

Did'nt pay to much attention to the comment prior to publishing, since it came from our known contributor Tinie.

Anyway, what is there to be afraid of, if it is the truth.

Just that because of my mistake, we lost some leveage, in allowing our Readers to comment, in whatever form and use of words that they wish.

Again a thousand appologies!

Zainal Hashim said...

Thank you Botak!

Macam you tahu Blog ini bukan khas Blog saya. Blog ini di ujudkan untuk Parents2 yang konon nya banyak tak puas hati ngan STBA04.

Kalau cuma berani mengata dan mencerca di belakang, tapi tak berani to put it down in words, ujudkan 1000 Blog pun tiada guna nya.

Anyway this is not my personlBlog nor my family's Blog. This Blog is meant for all the Parents yang konon nya tak puas hati dan banyak komplain kat luar sana, tapi malang nya, tak ada guts untuk mengemukan perasaan hati mereka yang sebenar.

So biar lah mereka dengan concious mereka sendiri. Biar lah mereka rasa malu dengan diri mereka sendiri.

They know that I know who they are. Saya tak rasa malu langsung menujudkan Blog ini.